Prof. Dr. Gerhard Nowak

Prof. Dr. Gerhard Nowak

Prof. Dr. Gerhard Nowak studierte und promovierte an der Deutschen Sporthochschule Köln. Er ist Gründungsprofessor der IST-Hochschule für Management, Dekan des Fachbereiches Sport & Management und dort Studiengangsleiter des Bachelor-Studiengangs. Nowak ist Mitglied auf nationaler Ebene im Arbeitskreis Sportökonomie und auf internationaler Ebene in der EASM (European Association for Sportmanagement). 1988 gründete er seine PR- und Eventagentur, die er bis heute als Inhaber/CEO leitet. In der Kombination aus praktischem Wissen und akademischen Know-How liegen seine Lehr- und Forschungsschwerpunkte in den Bereichen Medien-Management, International Sportbusiness, Sportmarketing, Sporteventmanagement und Sportsponsoring.

Prof. Dr. Gerhard Nowak studied and received his doctorate at the German Sport University Cologne. He is one of the founding professors of the IST-University of Applied Sciences, dean of the Department of Sport & Management and there head of the bachelor's degree program. Nowak is a member at the national level of the working group on sports economics and at the international level of the EASM (European Association for Sportmanagement). In 1988, he founded his PR and event agency, which he still manages today as owner/CEO. In the combination of practical knowledge and academic know-how, his teaching and research focuses are in the areas of media management, international sports business, sports marketing, sports event management and sports sponsorship.

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Veröffentlichungen:

  • Nowak, G. (Hrsg.) (2017): (Regional-)Entwicklung des Sports. Reihe Sportökonomie, Band 20, Hofmann-Verlag.

  • Nowak, G. (2018). Co-Creation bei Sport-Events – Netzwerkgedanken für Veranstalter, Sponsoren und die Öffentlichkeit, "transfer – Werbeforschung & Praxis", Nr. 02/2018, S. 64-68

  • Nowak, G. (Hrsg.) (2019): Angewandte Sportökonomie des 21. Jahrhunderts - wesentliche Aspekte des Sportmanagements aus Expertensicht, Springer-Gabler

  • Walzel, S., & Nowak, G. (2021). Clever or foolish? Playing with the rivalry in leveraging sports sponsorships of SMEs. International Small Business Journal, 02662426211009081.

  • Walzel, S., Dick, C., Nowak, G., & Brill, M. (2023, November). Sustainable Sport Sponsorship–A Stakeholders’ Perspective. In 31 EASM European Sport Management Conference (pp. 176-177). European Association for Sport Management.

  • Walzel, S., Dick, C., Brill, M., & Nowak, G. (2024). Sustainability communications via sponsorship: Potential, characteristics and managerial challenges. Sustainable Development (2024)